Dit is dé plek om kennis te delen. Hier komen interesssante onderwerpen aan bod over onderscheidend vermogen, acquisitie, netwerken, zakelijk zelfvertrouwen en meer. Wil je een bijdrage leveren aan deze pagina? Stuur je blog in via succes@vindjeklant.nl.
Als je iemand de hand schudt, dan maak je letterlijk contact met elkaar. De handdruk zegt al veel over de persoon die je voor je hebt. Je ‘voelt’ direct of je een klik hebt of niet. Lees hier alles over de handdruk
Een goede pitch kan echt het verschil maken tussen aandacht trekken van je lievelingsklant of diegene volledig mislopen. Mij maak je blij als je me vraagt om je te helpen met je pitch. Door die ervaring heb ik vijf belangrijke dingen ontdekt die je pitch een boost kunnen geven, lees ze hier.
Er zijn veel netwerken alleen voor vrouwen in Nederland, zoals UVON, Bites & Business en WOMEN inc. en vele anderen. Maar er zijn weinig netwerken alleen voor mannen. Is er dan toch een verschil in netwerken tussen vrouwen en mannen? Lees het hier.
Er zijn in Nederland inmiddels meer dan 1 miljoen zzp’ers. Er is dus altijd wel iemand die doet wat jij doet. Hoe zorg je ervoor dat je zichtbaar wordt in de markt? Dat kan door te laten zien dat jij een expert bent in jouw vakgebied. Lees hier hoe je dat doet.
Klanten kunnen kiezen met wie ze zakendoen. Er zijn veel ondernemers die hetzelfde product of dienst aanbieden. Lees hier waarom het belangrijk is om jezelf en je bedrijf te onderscheiden.
Iedereen is druk en mensen hebben weinig tijd. Dat maakt het lastig om telefonisch afspraken te maken met mensen of bedrijven die je niet kent. Lees hier hoe je dat doet.
Wanneer je op zoek bent naar een product of dienst, denk bijvoorbeeld aan een schilder, een coach of een nieuwe keuken, waarop baseer jij dan de keuze wie je als eerste gaat bezoeken of benaderen? Vaak is de eerste gedachte: ‘Google’. Lees hier tips over vindbaarheid op Google.
Je hebt de sprong gewaagd. Jouw eigen onderneming kan van start. Maar toch voel je je geremd. Twijfels spoken door je hoofd: Heb ik wel voldoende kennis? Waar zal ik mijn klanten vinden? Is mijn product of dienst wel van voldoende kwaliteit? Lees hier meer over zakelijk zelfvertrouwen.
Niet iedereen is jouw ideale klant, en dat is een voordeel! Klinkt misschien verrassend, maar niet iedereen zal enthousiast zijn over jouw product of dienst – en dat is helemaal prima! Wanneer je je richt op je lievelingsklanten, mensen die écht waarde zien in wat je aanbiedt, worden je marketinginspanningen veel effectiever. Lees hier hoe je dat doet.
Ben jij ondernemer dan is de kans groot dat je veel doet op je gevoel en je het vak afkijkt bij andere ondernemers. Net als de zwemmer zonder zwemles is de kans dat je verzuipt niet zo groot. De vraag is echter wel of je er alles uit haalt wat eruit is te halen. Lees hier verder.
1. Wie ben je?
2. Wat doe je en voor wie?
3. Waarom moet de klant bij jou zijn?
Lees meer hoe jij hiermee aan de slag kunt
Herken het akelige stemmetje in je hoofd wat jou tegenhoudt om nieuwe dingen te gaan doen en stappen te gaan zetten. Lees meer over dit stemmetje
Het verschil tussen een businesscoach en een ondernemerscoach
Eigenlijk zeggen de woorden het al.. Een businesscoach coacht de onderneming en de ondernemerscoach coacht de ondernemer. Wat maakt nu het verschil? Lees hier meer
Niemand zit op jou te wachten op LinkedIn. Niemand gaat zitten wachten tot jij iets gaat posten. Wat doe jij aan je zichtbaarheid op LinkedIn? Lees hier de tips van Matthijs
‘Ik heb niets met netwerkbijeenkomsten, daar voel ik me niet op mijn gemak.’ Of ‘Ik heb geen zin om mezelf daar te verkopen.’Lees hier de netwerktips
Vindjeklant
Dokter van Deenweg 108
8025 BK Zwolle
06-22330531
succes@vindjeklant.nl
KvK-nummer: 8169277
Copyright © Vindjeklant | Privacybeleid | Algemene Voorwaarden | Concept door Ilona Burgers | Website door WebKeizerin