Gastblog Matthijs Hazeleger

Niemand zit op jou te wachten op LinkedIn

De vraag die mij dikwijls gesteld wordt, is wat moet ik posten op LinkedIn? Wie zit er op mij te wachten? En daar is het antwoord heel duidelijk in: NIEMAND.

Niemand gaat zitten wachten tot jij iets gaat posten. Niemand vraagt je waarom je niet post. Want dat valt namelijk niet op. En daar zit nu duidelijk de kruks, wil je opvallen, of wil je dat niet?

Ja maar Matthijs, ik houd er niet van om mezelf op de borst te kloppen of om op te vallen. Maar houd je ervan om meer bezoek naar je website te trekken? Of meer verzoeken tot samenwerking? Of nog mooier, nieuwe klanten?

Dan zal je toch echt wat aan je zichtbaarheid moeten doen. Je potentiële websitebezoekers vinden je niet vanzelf, of de potentiële klanten liggen niet voor je deur te wachten tot jij eindelijk de deur eens open doet.

Maar hoe dan, wanneer en wat?

Begin eens met het laatste, wat…
Wat moet je gaan posten?
Wat zou je zelf leuk vinden om te zien?
Wat maakt het dat jezelf blijft hangen bij een bericht?
Is dat een interessant artikel uit het Financiële Dagblad (FD)?
Is dat een nieuwe order van een connectie? Is het de prijs die het bedrijf gewonnen heeft?

Wat is de reden dat jij kijkt naar een bericht?

En wanneer reageer je erop of like je het bericht?Dat zijn vaak de persoonlijke berichten.De berichten waar iemand tijd in gestopt heeft en waar je van merkt dat men het deelt vanuit trots of blijdschap of oprechte interesse.

Dus als jij bij een bijeenkomst aanwezig bent, en er komt een verhaal voorbij wat je raakt, dan kan iets persoonlijks zijn of iets wat je inspireert. Deel dat dan, dan laat je zien wie jij bent!

Natuurlijk is het mooi om te laten zien waar je expertise zit, of welke mooie nieuwe innovatie jouw bedrijf heeft bedacht.
Maar wil je mensen echt raken en een echte verbinding met mensen gaan maken, zorg dat dat je je berichten persoonlijk maakt. Nee, geen foto’s van de kinderen of de kat. Ook al is dat ontzettend persoonlijk. Probeer daarbij de momenten te blijven zoeken die een zakelijk karakter hebben.

Word je blij, krijg je energie van iets wat er in jouw dagelijkse leven als professional gebeurt? Deel dat dan!

Schreeuw je enthousiasme van de daken. Want dat werkt aanstekelijk. Mensen gaan op onderzoek uit naar jou, want ze vinden jou interessant. En zo komen ze vanzelf terecht bij wat jij voor hen kan betekenen.

Mag je nu dan alleen maar dat soort zaken posten?

Nee, natuurlijk niet.

Maar zorg voor een goede balans tussen de prijs die je bedrijf won of het interessante artikel uit het FD met jouw persoonlijke beleving. Dan komen die profielbezoekers en websiteverslinders vanzelf!

Veel succes en plezier!

Matthijs Hazeleger

Streep

Correspondentie

Vindjeklant
Dokter van Deenweg 108
8025 BK Zwolle

06-22330531
succes@vindjeklant.nl
KvK-nummer: 8169277

Vindjeklant

Copyright © Vindjeklant | Privacybeleid | Algemene Voorwaarden | Concept door Ilona Burgers | Website door WebKeizerin