Hoe verras jij jouw klanten?

Altijd leuk om mensen te verrassen met iets leuks. 

De honden beginnen hard te blaffen. Ik kijk op en zie het oranje-witte autootje van de postbode het pad oprijden. Hij stopt halverwege bij onze brievenbus en doet het raampje van zijn auto open. Zo kan hij precies bij de klep van de brievenbus om de post er in te doen. Ik steek mijn hand op en zwaai terwijl hij achteruit het pad weer afrijdt. En dan word ik toch nieuwsgierig… Herken je dat?

Wat heeft hij gebracht? Zou er iets leuks gekomen zijn? Ik ben namelijk dol op verassingen! Als er pakketjes komen dan wil ik deze ook graag zo snel mogelijk opmaken (ook al weet ik wat erin zit).
En toch ga ik dan, om de spanning nog iets op te bouwen, het pakketje netjes opmaken, zodat het net iets langer duurt…

Welke verrassing zou de postbode vandaag gebracht hebben? Gewapend met het sleuteltje loop ik naar de brievenbus en open deze vol verwachting. Maar helaas… het zijn twee blauwe enveloppen van onze vrienden van de Belastingdienst. Een beetje teleurgesteld loop ik weer terug naar huis en hang het sleuteltje weer in het sleutelkastje.

Hoe leuk is het om jouw klanten te verrassen met een kaartje, een klein pakketje of een boek? Bijna alles is digitaal, denk aan nieuwsbrieven, gratis webinars en 10 tips. Als ondernemer krijg je veel minder post dan vroeger. En als die post leuk is, dan valt dit op! Dan wordt er over gepraat!

Dus mocht je met je marketing aan de slag gaan, denk dan ook eens aan ‘echte post’. Uiteraard moet dit wel bij jou, je bedrijf en je product of dienst passen. Als je hierbij hulp nodig hebt, dan kun je altijd een sparringsessie boeken. Dan gaan we samen met brainstormen en weet je zeker dat je met heel veel ideeën de deur weer uit loopt.

 

Ondernemende groet,

Adinda Keizer